Translate

20 jul 2013

How to: Ombre lips

Ik heb besloten om elke keer na een 'zomertrends van 2013' artikel een foto tutorial te maken met de leukste trend waar JULLIE een artikel van willen zien. Laat dus bij de volgende zomertrends van 2013 een comment achter met waar je de volgende keer een tutorial van wilt zien. 


Hallo,
na dit artikel over de make up zomertrends van 2013, kreeg ik veel reacties van 'die ombre lips zijn zo mooi' en blablabla... Ik heb besloten om alleen van de ombre lips een tutorial te maken, omdat de rest een beetje standaard is en de meeste wel weten hoe dat moet.




Wat heb je allemaal nodig??


Ik gebruik zelf een lippenbalsem, deze komt van de action.
Een moisturising lipstick van de Hema in de kleur 16.
Een rood lippotlood van The color workshop (intertoys)
En een wattestaafje.



Het maakt niet uit wat voor kleuren en soorten lipproducten je gebruikt, als het maar twee verschillende kleuren zijn. Zoals op deze foto.

Nu beginnen we echt!


Je begint met schone lippen, gewoon helemaal niks erop.


                                          

Je kan eerst een lippenbalsem gebruiken zodat je lippen minder droog worden en de lipproducten niet in de lijntjes trekken.


Zo ziet dat er uit!


Daarna pak je het donkerste lipproduct, in mijn geval is dat het lippotlood. En dat teken je totdat er in het midden op de boven en onderlip nog ruimte is. Dus dat daar de lippen nog 'kaal' zijn.


Zo ziet dat er uit. Het hoeft niet heel netjes.


Daarna pak je het lichtste lipproduct, in mijn geval de lippenstift. En die breng je aan op de 'kale' plek. Waar dus niks zit.


Zo ziet het er nu uit. Je ziet nog geen mooie overgang.


Je kan nog de lippenstift (het lichtste lipproduct dus) een klein beetje over de donkere doen. Maar dan echt een heel klein beetje om de overgang mooier te maken. Let op! Dit hoeft ook nog niet perfect.


Je kan nu een wattenstaafje gebruiken om het een klein beetje uit te vegen. Zo wordt de overgang mooier tussen de kleuren. Ook hier moet je oppassen, want je kan de kleuren helemaal uitvegen. 


Het is beter als je het met je vinger doet i.p.v. met een wattenstaafje. Dep dat met je vinger een klein beetje op het duidelijke lijntje tussen de twee kleuren, voor de mooiere overgang.


En dit is het eindresultaat!


Je kan er nog een lipgloss overheen doen. Of je kan het zo laten.

                                         

Bij nader in zien had ik beter andere lipproducten kunnen gebruiken die meer van elkaar verschillen qua kleur. Later had ik dit geprobeerd en dat zag er beter uit, maar daar heb ik helaas geen foto van. Maar jullie snappen nu, hoop ik, hoe je ombre lips maakt.

Xx Kiki


Geen opmerkingen:

Een reactie posten